Dag 6 - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Eline

04 Februari 2014 | België, Belgiek

Vandaag ben ik begonnen met wekken, dit was de eerste keer dat ik ook echt zelf jongens mocht wakker maken. Dit is best wel gek eigenlijk. Je doet de deur open en zegt goedemorgen en je knipt het licht aan. Maar omdat dit natuurlijk mijn eerste keer was ging het voor de verandering mis, haha!
Ik heb alle jongens netjes gewekt alleen 1 was er doorheen geslapen. Je moet dus wachten tot dat er iets terug gezegd word. Hier had ik niet bij na gedacht en ik ben gewoon alle deuren langs gegaan.
Na het wekken gingen we weer naar beneden om te ontbijten. Hierna zijn de jongens naar school gegaan en het volgende moment dat er was op de dag is het middag eten.
Tussendoor heb ik ‘tussen uren’ waarin ik ruimte krijg om voor school te werken of mee te kijken op de basisschool. Ook kan ik in deze tijd voorbereiden voor de avond activiteit. Aangezien ik niet vaak wifi heb, heb ik de LA's uitgeprint en werk ik ze alvast uit.
Na het middag eten zijn de jongens weer naar school gegaan en volgt er eigenlijk precies het zelfde als de andere dagen.
Wel is de ontspanning elke dag anders. Deze keer zijn we naar de speelzaal gegaan, hier staat van alles om mee te spelen. Zoals: lego, verkleedhoek, tv, boeken, spelletjes, airhockey, pouletafel. Toen we terug kwamen op de gang gingen de jongens naar bed en hebben wij gewacht op het 1e en 2e middelbaar. Zij kwamen terug met een opvoeder die het eigenlijk niet zo goed kan hendelen. Deze man ziet er ook echt best vreemd uit en hij heeft geen controle over de jongens. Dit is echt super vervelend voor de collega’s want elke keer als hij terug komt is het een ontzettende herrie op de gang en is er altijd wel iets vervelends gebeurd. Net als vandaag dus. Zij waren gaan sporten en hij kwam terug met de groep. De groep was al heel druk en er hing een bepaalde spanning.
Toen hij begon te vertellen wat er was gebeurd, zag je alle gezichten van zijn collega opvoeders weg trekken.
Ze hadden gevoetbald, maar de jongens raakten met elkaar in discussie en begonnen tegen elkaar te schelden. Normaal gesproken zorgt een opvoeder ervoor dat er zelfs geen ruimte komt om de discussie los te laten breken. Dit lukt die man dus al niet.. Doordat die jongens er echt niet uit kwamen dachten ze dat het wel verstandig was om met elkaar op de vuist te gaan. Intussen dat deze jongens aan het vechten zijn, stond de opvoeder daarbij en probeerde ze uit elkaar te halen. Maar in de zaal zit er een schot tussen, aan de andere kant waren er ook nog jongens aan het sporten. Doordat dit voorval er was, gingen die jongens aan de andere kant profiteren en liep het ook aan die kant uit de hand.
Dit is allemaal gefilmd door een andere intern. Dit is ook niet toegestaan want je mag geen telefoon in de sportzaal.
Al deze jongens zijn uiteindelijk bij elkaar moeten komen bij de 2 opvoeders en de directeur. De consequentie is dat ze een maand lang niet mogen sporten met ontspanning en dat ze dus verplicht op de zaal moeten zijn. Ook hebben ze allemaal een stuk over fairplay over moeten schrijven. Het stuk dat ze hebben overgeschreven hebben ze moeten uitprinten en op hun kast moeten hangen het hele schooljaar lang.
Nadat dit alles was opgelost en iedereen klaar was met werken zijn we nog even ergens wat gaan drinken.

• 07 Februari 2014 - 10:53

Sebastièn Pieterman:

Toffe verhalen Eline, en volgens mij wel een heftige stage!
    Veel plezier daaro!

• 07 Februari 2014 - 11:55

Klinkt als een heftige maar leuke stage!
    Hoop dat je het naar je zin hebt daar!
    x

• 10 Februari 2014 - 12:36

Merle Rosenberg:

Wow Lienos apart zeg hoe dat daar allemaal gaat!! Zo streng en volgens de regels.. Maar wel goed dat het bestaat voor kinderen die dat nodig hebben en fijn vinden. Echt leuk om te lezen wat je allemaal doet daar. xxx