Elke dag is toch wel anders! - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu Elke dag is toch wel anders! - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu

Elke dag is toch wel anders!

Blijf op de hoogte en volg Eline

11 Februari 2014 | België, Belgiek

Gisteren was weer een dag zoals normaal, wel is het zo dat elke dag toch weer een beetje anders is.
De jongens hier vinden het allemaal fantastisch om elkaar te 'dissen'. Ze roepen dan naar elkaar: jouw hoofd is de poep van je hond. Van allerlei rare dingen krijgen ze verzonnen.
Nu hebben we vorige week met ze afgesproken, dat als ze nog eens dissen, ze een sanctie krijgen. Gister aan tafel vonden de jongens het nodig om toch door te gaan met dissen. Ze denken dan: Juffrouw Eline zit erbij dan kan dat wel.. HAHA toch niet! Na het eten heb ik overlegd met mijn begeleidster van dat moment en uitgelegd wat de jongens deden. Het gevolg hiervan was dat de 3 jongens die dat nodig vonden, om 20.00u naar hun kamer moesten en om 20.30 het licht uit moesten hebben. Dit vonden ze niet bepaald leuk haha!

Ook komt er elke maandag avond een jongen naar boven gelopen, om zijn bed op te dekken. Hij krijgt zijn deken nooit in zijn hoes en de bedoeling is dan dat wij gaan helpen.
Ik zei tegen hem: je moet je armen in dat gat daaronder de deken doen en dan met de puntjes, de puntjes van je deken vast pakken en schudden.. Dan kun je het voortaan zelf doen!
Wat hij ging doen: Met zijn hoofd in dat gat en vervolgens zijn hele lichaam erachter aan hahaha! Ik heb hem maar even meegeholpen..

Daarna kwam er een jongen van dezelfde andere verdieping, deze jongens zijn 15 jaar ongeveer. Hij kwam met zijn broek open, half op zijn knieën gezakt naar boven gelopen met de vraag: mevrouw, kunt u mijn been even insmeren? Ik heb een brandwond.. haha, dit hebben we hem ook zelf laten doen en de pleister heeft mijn collega erop geplakt.

Die zelfde avond waren we een jongen kwijt, achteraf bleek dat hij nog op de speelzaal stond (ontspanningsruimte). De opvoeder had gezegd dat hij daar maar eens 5min moest blijven staan en geen min langer of korter. En moest nadenken waarom hij niet stil kan zijn als het moet.
Het vervelende was dat hij er na die 5min niet uit kon hahaha OEPS! Alles was al afgesloten.. Moeder meteen aan de telefoon helemaal pissig. Ja dit kan ook wel eens gebeuren..

Zo zie je maar, elke ochtend, middag en avond zijn elke dag anders!