3e stage dag - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu 3e stage dag - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu

3e stage dag

Blijf op de hoogte en volg Eline

29 Januari 2014 | België, Belgiek

Vandaag had ik de ochtend. Dit wil zeggen dat je de jongens moet wekken. Om 7.15 worden het 1e en 2e middelbaar gewekt. Die liggen op dezelfde gang als de basisschool. De basisschool hoeft pas later wakker te worden, en daarom word er nog niet gebeld. Doordat er dus niet gebeld wordt, gaan de opvoeders langs elke deur om goedemorgen te zeggen en het licht aan te doen.
De jongens kunnen ook nu weer douchen als zij willen, maar dat doen er niet veel. Als ze klaar zijn mogen ze nu vanzelf naar beneden lopen en hoeven ze niet op de anderen te wachten. Normaal moet dit namelijk wel.
5min voordat de jongens van het 1e en 2e middelbaar beneden moeten zijn, wordt er gebeld. Dit is het signaal voor de jongens van het middelbaar dat ze op moeten gaan schieten, en dit is tegelijkertijd de wekker voor de jongens van de basisschool.
Nadat er gebeld is, gaat ook nu de opvoeder langs de deuren om goedemorgen te zeggen en het licht aan te doen. De jongens druppelen dan vanzelf naar de deur en zij moeten hier nog wel wachten.
Als ze naar beneden willen gaan, moeten ze elke keer in 2 rijen gaan staan en stil zijn. In de trappengang en in de hal mag er niet gepraat worden, tenzij het is gevraagd.
Bij elke tussenstop moeten de jongens in een rij wachten tot dat de opvoeder zegt dat ze door mogen. Dit is de hele dag zo, en dus niet alleen ’s ochtends.
Als ze beneden zijn, gaan ze ontbijten en naar school.
De rest van vandaag ziet er rustig uit denk ik. We hebben vanmiddag al warm gegeten : kipvink, bloemkool in witte saus en aardappelpuree. Om 4u is het 4uurtje weer en komen de jongens een koek en wat drinken halen.
Als ze dit op hebben gaan ze naar buiten tot 16.30 en hebben ze van 16.30 tot 17.30/18.00 studie.
Na de studie gaan ze boterhammen eten en dan ontspanning tot 20.30. Deze keer ontspanning hebben we gezelschap spelletjes gedaan, de jongens vinden dit hartstikke leuk en willen ook echt heel graag winnen! Doordat ze allemaal willen winnen ging het er ook wel eens heftig aan toe. Op zo'n moment moet je voorkomen dat het ontploft. Dit deed mijn stagebegeleider op dat moment. Het was erg interessant om te zien hoe hij dit aan pakte.
Als er ook maar iets verkeerds gedaan of gezegd werd, kregen de jongens meteen een waarschuwing. Als ze het na deze waarschuwing nog eens zouden doen, kregen ze straf. Dit is gelukkig niet gebeurd.
Na de ontspanning de jongens weer in bed leggen en de dag is alweer voorbij!