Tweede stage dag - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu Tweede stage dag - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu

Tweede stage dag

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 Januari 2014 | België, Belgiek

De eerste nacht hier zit erop. Het was goed te doen, er is elke nacht een nachtwaker. Die hoorde ik wel continue maar ik heb muziek op gezet zodat ik helemaal niks meer hoorde.
Ik werd wel even wakker van de bel voor de jongens, zij worden hierdoor gewekt en dit wil zeggen dat ze eruit moeten komen. Voor dat de bel gaat is er al een opvoeder bij de deuren langs geweest om ze wakker te gaan maken.
Maar ik heb lekker nog even doorgeslapen tot half 9.
Ik heb toen even op mijn gemakje mezelf omgekleed en klaar gemaakt. Daarna ben ik bij de kok even een ontbijtje gaan halen. Er is hier de hele dag een kok aanwezig. Hij zorgt voor het ontbijt , middag eten en avond eten.
Mijn dag gaat zo om 12 uur beginnen en zal tot 21.30 duren.
Om 12 uur zijn we gaan eten, het waren frietjes met rauwkost en een vidé burger? Ik zou echt niet weten wat het is maar het lijkt op een visburger maar dan met bitterbal vulling erin. Het is elke woensdag friet dag.
Na het eten zijn de jongens naar buiten gegaan om te spelen. Hierna begon de studie. Ze hebben toen een uur moeten studeren. Ze krijgen hier op de basisschool al Frans, en ze moeten verplicht elke week 10 min Franse woordjes oefenen. Toevallig hadden ze vandaag een toets om te leren omdat zij deze vrijdag hebben. Alle jongens vinden Frans eigenlijk best lastig.
Na het studeren zijn ze buiten gaan spelen. En hierna sport en douche spullen halen en daarna door naar de sporthal.
Normaal moeten de jongens elke dag hier op het internaat douchen, maar als ze gesport hebben moeten ze dat daar. Ze hebben dan nog wel eventueel de kans om voor het slapen nog eens te douchen maar dit doen er maar enkelen.
Nadat we bij de sporthal geweest zijn, gingen we meteen eten zodat de jongens niet weer eerst helemaal naar hun kamer hoefden en daarna weer terug naar beneden. Ze hebben dus allemaal hun boterhammetjes gegeten en daarna was het ontspanning.
Deze keer ontspanning hebben we een film gekeken. Na de film zijn we terug naar boven gegaan en hebben we de jongens in bed gelegd. Ze gaan allemaal naar hun kamer. Je geeft ze dan even de tijd om op rust te komen en om te kleden.
Het is verplicht om in de gang stil te zijn, maakt niet uit of het overdag of ’s avonds is.
Als het dan 20.45 is, ga je de deuren langs om de kamer te controleren. Je kijkt dan of het netjes opgeruimd is en of alles goed op zijn plek ligt. Als dit zo is krijgen ze een sticker. Als de sticker kaart vol is, mogen ze een cadeautje uitzoeken.
Nadat je de deuren bent langs geweest laat je ze nog even tot het 21.00 is. Dan ga je nog eens naar de jongens die hun kamer niet op orde hadden en kijk je of het nu wel goed is.
Daarna ga je zeggen dat het tijd is. Ze zeggen hier dan: Het is tijd, ga jij ook slapen? Vergeet niet je tanden nog te poetsen, slaap wel. Als dit allemaal doorlopen is, is het gedaan en is het wachten op de nachtwachter. Hij neemt het dan over in de nacht en de opvoeders kunnen gaan slapen.