Weer een week voorbij - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Eline

20 Februari 2014 | België, Belgiek

Vandaag weer de laatste dag van de week hier op het internaat.
Op dit moment heb ik computerklas, de jongens van het 3e en 4e middelbaar mogen tijdens hun 2e studie naar de computerklas zodat ze hier voor school kunnen werken.

Normaal doet meneer Boutsen deze computerklas, maar omdat er iemand ziek is en hij deze moet vervangen, moet ik deze keer de computerklas en hierna het gangtoezicht op de 4e verdieping doen. Dit is op zich niet erg om te doen, vooral heel erg saai..

De jongens zijn net binnen komen lopen en proberen nu al van alles uit haha. Zoals wij het vroeger ook altijd deden bij de nieuwe stagiaires!
Helaas voor hun trapt deze stagiaire er niet in.

Alle jongens van het internaat zijn verschrikkelijk druk en wild deze periode.. (heb ik weer...) dit is echt absoluut niet leuk. Normaal is er nog wel een gezellig gesprek mee te voeren maar in deze tijd echt niet, ze schreeuwen, schoppen, duwen, trekken, en ze zijn verschrikkelijk brutaal en agressief naar elkaar, maar ook naar de opvoeders.

Dinsdag was er iemand van de basisschool jarig, ze mogen dan zelf kiezen wat ze met de ontspanning gaan doen. Hij had een film kijken gekozen. Prima! Met de film die hij had gekozen was er alleen een jongen het niet mee eens, jammer zou je zeggen volgende keer beter..

Nee, deze jongen ging zo vervelend doen zodat hij straf zou krijgen en op zijn kamer moest blijven die avond. Hij ging mensen uitschelden, tegen de jarige had hij gezegd; het interesseert me niet dat je jarig bent, het gaat me alleen om de traktatie..
Hij heeft uiteindelijk zijn zin gekregen: hij mocht op zijn kamer blijven, maar dan de volgende dag ook de hele avond.. En die avond was het carnavalsfuif.
Hahaha balen dat hij deed! Het ergste vond ie nog wel dat hij de meisjes niet kon zien. Eigen stomme schuld. Hij had het echt verdiend, ik zou nu zeggen: kut menneke. Hier zeggen ze: ambetanterik..

Vanavond lekker naar huis en weekend houden!!!! Nog een weekje en het is alweer vakantie.