Ruzie, telefoon afpakken en nachtvertier - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu Ruzie, telefoon afpakken en nachtvertier - Reisverslag uit Belgiek, België van Eline Ven - WaarBenJij.nu

Ruzie, telefoon afpakken en nachtvertier

Blijf op de hoogte en volg Eline

13 Februari 2014 | België, Belgiek

Normaal gesproken is er nooit veel spannends op de speelplaats te doen, het is er alleen gruwelijk koud...
Gisteren gebeurde er ineens iets, we waren naar de voetballers aan het kijken. Toen we om keken, zagen we dat er 2 ruzie hadden en dat daar een groep jongens omheen stond. De 2 die ruzie hadden grepen elkaar stevig vast en begonnen te vechten.. Ze waren echt niet van plan om los te laten totdat er iemand niet meer kon. Gelukkig waren ik en mijn (vrouwelijke) collega niet met zijn tweeën maar hadden we een man in ons midden!
Op dit soort momenten hoop je stiekem toch dat je een man bent zodat je zelf er tussen kan springen haha.
De mannelijke collega heeft ze uit elkaar gedreven en ieder naar een andere kant gestuurd. Vervolgens is hij gaan overleggen hoe dit opgevolgd moet worden.
De ene jongen is heel makkelijk in ontploffen en die weet dan echt niet meer waar hij mee bezig is. De andere jongen maakt daar ondanks dat hij weet dat die jongen snel ontploft gewoon gebruik van.
De ontploffer (ik noem hem even zo) liep gelukkig gewoon weg toen er iemand bij kwam. Maar de andere jongen riep nog een paar keer na en probeerde de jongen telkens te laten ontploffen.
Doordat hij toch nog na riep en daarna vervolgens op de slaapgang nog steeds aan het uitlokken was, heeft hij een week schorsing en een document. Dit wil zeggen dat als er nog zoiets voorkomt, en hij krijgt nog eens een document, dat hij dan van het internaat af moet.

Dit was wel even een heftig moment, maar wel ontzettend interessant hoe hiermee wordt omgegaan en hoe de andere jongens erop reageren.

Gister waaide het enorm hard, doordat dit zo'n verschrikkelijk oud gebouw is. Waait het dwars door de ramen heen.. Dit geeft echt een doodeng geluid, echt zo'n spook geluid. De jongens vinden dit echt niet prettig en zijn ook echt bang! Nu vertelde de nachtwaker dat het aan die kant van de gang gelukkig nog mee viel, en het aan de andere kant 10 keer erger was. En dus als de jongens nachtvertier zouden hebben op zo'n avond, dat ze dan aan de andere kant worden gelegd zodat het nog enger is.. Echt zo verschrikkelijk gemeen!!

Ook heb ik gisteren toezicht moeten houden op de skaters, zij mochten tijdens de ontspanning skaten. Helaas mogen de jongens tijdens de ontspanning/sport niet met hun telefoon. En ja hoor een jongen begint bij mij te bellen, ik vraag hem vriendelijk of hij wil ophangen omdat dit niet mag. Hij hangt op, en ik vraag hem of hij zijn telefoon wil afgeven. De jongen geeft zijn telefoon af, maar barst vervolgens helemaal in tranen uit.. Mama belde..

Ik vond het echt zo verschrikkelijk sneu voor dat kereltje.. Hij ziet zijn moeder al de hele week niet, en dan belt ze, en mag het niet en is hij zijn telefoon kwijt. Super dom van die moeder dat ze op dat moment belt. Maar dan nog..

Ik heb overlegd met de opvoeder van die groep en heb uiteindelijk zijn telefoon voor het slapengaan terug gegeven met de melding dat hij hem de volgende keer een week kwijt is. Dit zijn echt de mindere dingen, maar het hoort er bij en het hard moeten zijn went wel..